fredag 6. juni 2014

Mallajakker til jentene!

Mønster: Loopknitting.blogspot.no
Garn: Pickles Big Fuzz

Denne jakken laget loopknitting på utfordring fra Pickles. 
Jeg syns jakken ble så fin at jeg bare måtte spørre om å få hennes oppskrift på den...

Her er link til jakken hun laget:
http://loopknitting.blogspot.no/2014/03/pickles-utfordring-pickles-challenge.html?m=1

Heldigvis fikk jeg mønster, og strikket i vei! Det ble litt mønsterkluss etterhvert, og hverken jeg eller loopknitting fant helt ut av det, så jeg endte opp med å gjøre noen krumspring på glattisen for å komme i mål... Resultatet ble to jakker jeg er veeeeeldig fornøyd med, men som mest sannsynlig passer bedre om et par år...! Det verste jeg vet er plagg man ikke kan vokse i, men jeg har nok kanskje overdrevet litt her! 


Jentene har valgt fargene selv, og de er veldig stolte av jakkene:)


Litt vel lange... De var ikke så lange før jeg vasket de, jeg lover! Men fine ble de uansett!!!


Veldig populære jakker til og fra barnehagen på litt kjølige dager!




1 kommentar: